Извършени проверки юни-юли 2018

Зравейте приятели и симпатизанти на риболовно сдружение „Олимпик 2002“!
Ето, че отново е време за отчет, относно извършените от нас проверки по водоемите. Продължаваме с регулярните си акции за нарушения, съвместно и с ИАРА Пловдив, като за съжаление регистрираме масово все повече нередовни любители риболовци. Също така, край тях, все някак си се появява „от въздуха“ и по някоя мрежа или мрежест уред! Нарушенията сред любителите риболовци са главно за: извършване на нощен риболов, задържане на маломерни риби, риблов с над разрешения максимум от 3 въдици (на язовир), риболов без билет и извършване на риболов с малокалибрени мрежести уреди – от всичко по малко. Както винаги ще маркираме само тези дати, при които сме установили нарушения.

Пясъчник

Седмица преди официалното откриване на риболова във водоеми разположени до 500 метра надморска височина, на Пясъчник изникна едно малко село. Хиляди риболовци от цялата страна бяха дошли да открият риболовния сезон на язовира. Традиционно дашните места бяха окупирани отпреди седмица-две, а някои още отпреди забраната. Предстоеше скоро хиляди въдици да бъдат заметнати трескаво във водите на Пясъчник – както всяка година по това време!

Дочуваха се слухове откъде ли не, че масово забраната не се спазва и е имало дребни душици, които вече били заметнали въдиците и ловили, дори с парашути. Нали се сещате, че ние няма как да сложим проверяващ 24/7 до всеки един бивак. Надяваме се, че с времето българския риболовец е повишил своята риболовна култура. Да, но то само с надяване нищо не става – трябват и актове с възпитателна цел!! За съжаление всички преписват риболовните си неуспехи на бракониерите, но никой не се вглежда в себе си и играта си на дребно… Докога така колеги любители риболовци с дребния селски тарикатлък?!

На 31.05 срещу 01.06 извършихме планирана нощна проверка с ИАРА Пловдив по суша и вода. Обиколихме почти на 90% акваторията на Пясъчник. Проверката започна в 21:30 часа на 31.05.2018 и завърши към 3 часа сутринта. В един момент се установи, че повечето хора спазват забраната (явно уморени от замятането през деня и шумотевицата, която вдигнахме, когато пристигнахме на язовира). Да обаче, се оказа, че винаги има изключения и то много крайно нагли! Почти усамотен бивак откъм панагюрския борум на яз. Пясъчник отнесе акт за нощен риболов + акт за къса мрежа 30 м (+ рачило в работно положение) – някъде към 1500 лв общо. Оправдания от сорта „тая мрежа не е моя „, а тя вързана на няма и 2 метра от въдицата ти (на колкото е заметнато и рачилото от другата им крайна въдица), само могат да усложнят положението… Колеги, как не разбрахте, че номерцата ви вече не минават? Риба има достатъчно – ловете я с въдица! Шест бабушки в мрежата и разпънати въдици в работно положение, в нощта преди откриването на риболова, донесе един безценен и незабравим излет на Пясъчник за проверения лагер!

На самото откриване на риболовния сезон, през деня на 01.06.2018, отново при съвместна проверка с ИАРА Пловдив и този път с РПУ Хисаря, бе съставен АУАН в нарушение на ЗРА! Риболовецът от снимката си бе позволил да лови с 6 въдици (с 3 над разрешения брой за язовири). Оправданието му беше, че искал да провери на какво ще кълве най-добре… Проверката беше масирана и бе обходен почти целия язовир и с малки изключения никой не си беше отбелязал датата с улова и водоема в билета! Други нарушения не бяха констатирани.

08.06.2018
По сигнал и планирана проверка с ИАРА Пловдив се извърши акция по суша. Налазихме язовира по светло и веднага се забихме при лагерите в житата. Наши членове ни насочиха към тарикатите на язовира – благодариме им! Двата телевизора (цапала) бяха хвърлени в житото и при въпрос „Ваши ли са?“, получихме както винаги отрицателен отговор, нооо… Като тръгнахме да ги събираме за унищожаване, на единия риболовец му падна въдицата от колчето и тръгна да се кара с нас, ама греда… бързо млъкна! Извънземните му бяха вързали сезала на телевизора (цапалото) за металното колче, на което му стои въдицата – поредната дребна душа с акт! След това се отправихме към другите биваци като ни насочиха отново наши членове – този път към един кемпер. При ваденето на втората си въдица, се оказа, че риболовеца е монтирал на нея парашут и се опита да го скрие, ама пак „любителя риболовец“ удари греда! Отнесе акт и му се конфискува въдицата с макарата! Ето ги и конфискуваните уреди – игра с мрежени уреди на дребно!

Тук е моментът да напомним и да призовем риболовците да спрат да използват малки мрежени уреди, защото по никакъв начин не се различавате от другите мрежари! Защо ли?? Показваме на долните две снимки, при дневна проверка през 2017 на Пясъчник, какви поражения нанесоха два телевизора (цапала), като в тях имаше заплетени и умрели към 90 малки бели рибки от зарибителния материал, който пуснахме през същата година! Тук е моментът и да попитаме търговците на риболовни стоки: ТОВА ХАРЕСВА ЛИ ВИ? С тези 2 лв дето спечелвате от всяко такова пособие, ВИЕ убивате маса ценни видове малки риби… Призоваваме всички търговци да спрат от продажба тези уреди, защото те не само, че убиват незаконно малки риби, но носят и солени актове на тяхните притежатели, защото по смисъла на ЗРА са незаконни и збранени за използване – проумейте го най-после това! Повече пари ще спечелите ако във водоемите ни има стабилни популации на риби – факт!

10.06.2018
В късните часове на 10.06 срещу 11.06, заловихме и първата мрежа за месеца! Доста време наблюдавахме гадовете, които я разпънаха и се опитахме да ги заловим! След устроена засада и последваща гонка с автомобили те избягаха през нивите…  4 броя хрилни мрежи с обща дължина от около 800 метра, станаха плячка за нашите проверяващи! Всяка една риба – шаран, бяла риба и костур, бе върната във водата.

19.06.2018
Отново един „любител риболовец“ на яз. Пясъчник бе поредния нарушител, който се сдоби със солен акт, при съвместна провекра на „Олимпик 2002“ и ИАРА Пловдив! Не стига, че ловеше с 6 въдици късно през нощта, ами беше заметнал и чепаре с въдица, на което се бяха уловили няколко малки бели рибки, които му излезнаха златни!

Спазвайте установените правила за риболов, за да си спестите не само някой лев, но и излишни нерви, заради „едната риба“!

За статистиката искаме да отбележим, че повечето подобни нарушители са с безплатен „телков“ риболовен билет (риболовен билет за хора с увреждания), а иначе на пръв поглед са здрави, прави и корави мъже, които дънят яко ракия… Срамота!

През юли месец проверките ни констатираха отново нарушения, но доста по-малко на брой. Лагерите по бреговете на Пясъчник бяха значително по-малко спрямо юни. Въпреки това не липсваха тарикати със задържани в живарниците маломерни шаранчета и бели рибки, които видиш ли щели да бъдат пуснати по-късно (вероятно в тиган с нагорещено олио)! Е, получиха си и те наказанията. Също така не липсваше и мрежарско присъствие. Явно бракониерите не се бяха поуплашили от новия (действащ вече) „Закон за Рибарство и Аквакултури“ и правеха почти през ден сметки и маневри къде да пуснат мрежите си в язовира. На няколко пъти сметките им излизаха криви и се изпаряваха без да разпънат. Все пак в един момент боклуците се решиха и рапънаха мрежи в Пясъчник. Организирахме над 8 часово наблюдение, за да ги хванем и да севтосаме новия закон. Акцията доведе до известни резултати, но на този етап няма да ги публикуваме официално, тъй като  се работи по случая!

Река Марица край Пловдив

На 06.06.2018 направихме съвместна проверка с ИАРА Пловдив по Марица край Пловдив. Резултатите от проверката можете да прочетете в материала, който тогава публикувахме на сайта. За статистиката отново имаше написани актове на „любители риболовци“!!

Река Въча

На 10.06.2018 член на „Олимпик 2002“ се натъкна на поставена мрежа на река Въча. Мрежата е извадена и унищожена от него на момента. Кадри от унищожаването можете да изгледате в клипа, който публикувахме преди известно време.

Язовир 40-те Извора

21.06.2018
На 40-те извора осъществихме проверка съвместно с ИАРА Пловдив – има написани актове – за риболов с повече от разрешения брой въдици, за риболов без билет и използване на малки мрежести уреди!

Резултатите от изминалите ни акции на различни водоеми са:
– написани над 10 акта на „любители риболовци“ за различни видове нарушения;
– заловен въдичар-бракониер на място с къса мрежа;
– извадени 6 хрилни мрежи с приблизителна обща дължина от 900 метра;
– унищожени малки мрежени уреди тип телевизор (цапало) и парашут;
– един неуспешен опит да заловим двама бракониери с мрежи;
– развръзката с друг бракониер, който пускаше мрежи на Пясъчник, предстои в близкия месец.

Към днешна дата проверките ни продължават. Призоваваме всички въдичари с ееей ткаива големи букви да: НЕ ПРИБИРАТ В ЖИВАРНИЦИТЕ СИ МАЛОМЕРНИ РИБИ ИЛИ КОЛИЧЕСТВА НАД УСТАНОВЕНИТЕ НОРМИ ЗА ЗАДЪРЖАНЕ НА УЛОВ ОТ РИБА, ЗАЩОТО ТЕ ЩЕ ВИ СТРУВАТ СКЪПО! СПАЗВАЙТЕ ЗАКОНЪТ, ЗАЩОТО НЕЗНАНИЕТО МУ ВЕЧЕ НЕ ВИ Е ОПРАВДАНИЕ!
Както виждате от по-долната снимка, новия закон вече е приложен и при всяко издаване на билет за любителски риболов вие декларирате писмено, че сте запознат с изискванията и разпоредбите на „Закон за Рибарство и Аквакултури“!!

Честит нов риболовен закон на всички съвестни любители риболовци и рибарски организации от риболовно сдружение „Олимпик 2002“! 🙂